Ioan Golcea, Președinte juriu

Profesor și dirijor de cor, conferențiar universitar doctor la Universitatea Națională de Muzică din București.

Valentin Muntean

Profesor doctor la Facultatea de Muzică din Brașov, catedra de Muzică ușoară și jazz.

Ion Grigorescu

A absolvit Liceul de Muzică din Pitești. A fost solist la Opera Națională Română până în 1989, an în care a plecat în Germania unde a fost solist la numeroase teatre de opera din Berlin, Weimar, Bonn, Essen ș.a.

Atanas Petrov

Director la Casa de Cultură din Gorna Oriahovița

Suzana Kostić

Profesor şi dirijor de cor, decan al Facultăţii de Arte a Universităţii din Niš, Serbia.

Ioan Oarcea

Profesor de dirijat coral la Facultatea de Muzică din Braşov.

Asociația Culturală “D.G.Kiriac” în colaborare cu Primaria Municipiului Pitești și Casa de Cultură a Sindicatelor Pitești organizează an doua ediţie a Festivalului Concurs Coral Internațional “Emanoil Popescu” în data de 18-20 mai 2018 în municipiul Pitești – România.
Organizarea acestui eveniment coral prestigios are ca scop:
• promovarea muzicii corale românești și dezvoltarea spiritului de competivitate al formațiilor corale din municipiul Pitești, jud. Argeș, țara și străinătate.
• creșterea gradului de implicare a tinerilor din țara și străinătate în spectacole și concerte corale;
• exploatarea creațiilor muzicii corale pentru promovarea diversității artistice;
• crearea unei platforme de comunicare și schimb de experiență între membrii corurilor participante la festival;
• dezvoltarea capacității concurenților de a lucra în echipă;
• sensibilizarea publicului larg în legătură cu bogăția și frumusețea muzicii corale;

Ediţia a II-a a FESTIVALULUI CONCURS CORAL INTERNAŢIONAL „EMANOIL POPESCU” este un eveniment non-competitiv care ofera corurilor participante posibilitatea susţinerii a 2-3 concerte in diferite săli de concerte. Repertoriul pentru acest eveniment nu este obligatoriu (fără piese impuse de organizatori).

“ D.G.Kiriac “ Cultural Association in partnership with The Town Hall and the House of Culture, Pitesti, organizes the second edition of The International Choral Festival “EMANOIL POPESCU” and The International Choral Festival Competition "EMANUEL POPESCU" on 18th-20th May in Pitesti, Romania.
The organization of this imposing event aims to:
• promote the Romanian choral music and develop the spirit of competition of choral groups from Pitesti or from the other parts of our country or abroad;
• increase to a high degree the involvement of young people from our country and abroad in choral performances and concerts;
• explore choral musical creation to promote artistic diversity;
• develop a platform of communication among the members of the choral groups who participate in the festival;
• develop the participants’ ability to work in team;
• to make audience become sensitive regarding the beauty and richness of choral music.

The second edition of the festival – The International Choral Festival “EMANOIL POPESCU” - is a non-competitive event, which offers all the participant choirs the possibility to perform two or more concerts in different festival halls, the repertoire for this event being at choirs’ choice and not imposed by the organizers.

REGULAMENTUL CONCURSULUI CORAL
Descarcă documentul PDF

1. Ediţia a II-a a FESTIVALULUI - CONCURS CORAL INTERNAŢIONAL „EMANOIL POPESCU” va avea loc cu ocazia “ Zilelor Municipiului Pitești” în data de 18-20 mai 2018 în municipiul PITEȘTI – ROMÂNIA la care vor participa numai coruri de amatori.
2. Categoriile de concurs ale formațiilor corale sunt:
  1. Coruri mixte: coruri de adulți care au în componență cel puțin 20 de membri.
  2. Coruri voci egale, masculin / feminin: care au în componență cel puțin 20 de membri.
  3. Coruri de copii / tineri: Formații corale care au în componență cel puțin 20 de membri cu vârsta de până la 23 de ani.
  4. Folk: pentru formațiile corale străine care vor interpreta o piesă corală folclorică din repertoriul coral românesc impusă de organizatori:
    • În poieniță lăngă plop - muzica Gheorghe Danga
    • Iac-așa - muzica Simeon Nicolescu.
3. Fiecare formație corală poate să concureze la categoria la care s-a înscris, dar și la categoria D. Folk ( dacă interpretează piesa impusă de organizatori).
4. Performanțele competitive vor fi evaluate de un juriu internațional remarcat pentru expertiza sa internațională, și este format din 5 membri.
5. Performanța fiecărui cor va fi evaluată în conformitate cu următoarele criterii: a) intonație, b) interpretare, c) dificultate, d) ritm, e) prestaţie dirijor, f) dinamica, g) dicție, h) prezenta scenică,
6. Punctajul de evaluare este după cum urmează:
  1. 91 - 100 puncte care corespund pentru premiul I,
  2. 81 - 90 puncte care corespund pentru premiul II,
  3. 71 - 80 puncte care corespund pentru premiul III
7. PREMIERE
  • Premiul I la categoria A primește diploma, medalia de aur și trofeul festivalului.
  • Premiul I la categoria B primește diploma, medalia de aur și trofeul festivalului.
  • Premiul I la categoria C primește diploma, medalia de aur și trofeul festivalului.
  • Premiul I la categoria D primește diploma, medalia de aur și trofeul festivalului.
  • Premiul II categoriile A,B,C,D primesc diplome și medaliile de argint.
  • Premiul III categoriile A,B,C,D primesc diplome și medaliile de bronz.
8. Corurile participante vor lua parte la concertul de inchidere al Festivalului și vor interpreta împreună (corurile reunite) piesele impuse de organizatori :
  • Vedi! Le Fosche de Giuseppe Verdi
  • Valsul nr.2 de Sostachovici.
  • ( partiturile pentru cele doua piese vor fi trimise în avans de către organizatori )
9. Limbile oficiale ale Festivalului sunt limba română și engleză.
10. Corul trebuie să anexeze la cererea sa următoarele documente:
  • 2 CD-uri recente și, eventual, un DVD, de bună calitate (calitate similar cu mp3
  • 3 imagini digitale recente ale corului, la 300 dpi, 2-3 MB fiecare,
  • o prezentare a corului și a conducătorului corului
  • repertoriul curent al corului
  • Termen de inscriere 31 ianuarie 2018

PRECIZĂRI ORGANIZATORICE
1. Festivalul se desfăşoară pe o perioadă de 3 zile (18, 19, 20 mai 2018).
2. Cheltuielile de transport vor fi suportate de formatiile corale participante .
3. Formațiile corale participante vor achita costurile de cazare și vor putea să aleagă unul dintre pachetele de cazare oferite de organizatori:
A. Standard: 2 nopți de cazare într-un hotel de 2** cu demipensiune (inclusiv mic dejun și cină în fiecare zi). Facilitățile hotelului includ bar, cafenea, și restaurant.
Check-in: 18 mai 2018, Check out: 20 mai 2018.
Costul total per persoană, cameră dublă: 55 euro
Costul total per persoană, camera singl : 75 euro
B. Standard: 2 nopți de cazare într-un hotel de 3*** cu demipensiune inclusiv mic dejun și cină în fiecare zi). Facilitățile hotelului includ bar, cafenea, restaurant și sală de gimnastică.
Check-in: 18 mai 2018, Check out: 20 mai 2018.
Costul total per persoană, cameră dublă: 70 euro
Costul total per persoană, camera singl : 100 euro
C. Exclusiv: 2 nopți de cazare într-un hotel de 4**** cu demipensiune (inclusiv mic dejun și cină în fiecare zi). Facilitățile hotelului includ bar, cafenea, restaurant și sală de gimnastică.
Check-in: 18 mai 2018, Check out: 20 mai 2018.
Costul total per persoană, cameră dublă: 100 euro
Costul total per persoană, camera singl : 140 euro

• Organizatorii vor asigura dejunul pentru toate formațiile corale participante și masa festivă la care vor participa toți membrii corurilor prezente la festival.
• Formațiile corale participante la festival vor achita 50% din suma totală pentru cazare și masă până pe data de 01.02. 2018 și diferența până la 100% cel tarziu la data de 15.04.2018.

ALTE PRECIZĂRI
Organizatorii vor pune la dispoziţie participanţilor: scena, personalul tehnic necesar, instalaţiile de sonorizare şi lumini, spaţiul de afişaj.
Organizatorii vor asigura publicitatea Festivalului prin orice mijloace mass-media : afişe, anunţuri presă, reclame radio - TV, etc. ale căror costuri le vor suporta.
Directorul Festivalului va constitui o echipă care se va ocupa de desfăşurarea în condiţii optime a Festivalului. Echipamentele tehnice şi serviciilor necesare organizării Festivalului vor fi asigurate de organizatori.
THE CHORAL COMPETITION REGULATIONS
Download PDF Document

1. The second edition of the festival - The International Choral Festival Competition “EMANOIL POPESCU” - takes place on 18th-20th May, on the occasion of celebrating ‘The Days of Pitesti Municipality’, at which only amateur choirs will participate.
2. The contest categories of choral groups are:
  1. Mixed choirs: adult choirs consisting of at least 20 members.
  2. Choirs with proportionate voices, male/female : consisting of 20 members.
  3. Children choirs or youth choirs - aged under23 or 23- consisting of 20 members.
  4. Folk music: for the foreign choral groups who will have to perform a traditional choral folk song from the Romanian repertoire imposed by the organizers:
    • In poienita langa plop - music by Gheorghe Danga
    • Iac-asa - music by Simeon Nicolescu.
3. Each choral group can participate not only in the category they enrolled in but also in the category Folk music if they perform one of the songs imposed by the organizers.
4. The competitive performances will be assessed by an international jury, remarkable for their international experience, consisting of 5 members.
5. The performance of each choir will be assessed taking into account the following criteria: a) intonation b) interpretation c) difficulty d) rhythm e) conductor’s directing style f) dynamics g) diction h) artistic impression.
6. Point assessment is as follows:
  1. 91-100 points – First Prize;
  2. 81-90 points –Second Prize;
  3. 91- 80 points-Third Prize;
7. Prize Award
  • The First Prize , A category, consists of a diploma, a gold medal and festival's trophy;
  • The First Prize , B category, consists of a diploma, a gold medal and festival's trophy;
  • The First Prize , C category, consists of a diploma, a gold medal and festival's trophy;
  • The First Prize , D category, consists of a diploma, a gold medal and festival's trophy;
  • The Second Prize, A, B, C, D categories, consists of diplomas and silver medals;
  • The Third Prize, A, B, C, D categories, consists of diplomas and bronze medals.

8. All the choirs will participate at the ending of the Festival and will perform the pieces imposed by the organizers:
  • Vedi Le Fosche - music by Giuseppe Verdi
  • Walts 2 - music by Schostakovici,

9. The official languages of the Festival are Romanian and English.
10. The choir must attach to the enrollment application the following documents:
  • 1 recent CDs or a DVD of good quality ( MP3);
  • 3 recent digital images of the choir, 300dpi. 2-3 MB each;
  • a choir presentation and the conductor’s introduction;
  • the choir repertoire;
  • Deadline: January 31st 2018

Organizational specifications:
  • The festival lasts four days: 18th, 19th and 20th May 2018;
  • Transport is supported by the participants;
  • Accommodation is also supported by the participants having the option to choose the organizers’offer:
    1. Standard: 2 nights, hotel 2** (breakfast and dinner included), other facilities: bar, cafeteria and restaurant.
      Check in: 18th May 2018; Check out: 20th May 2018.
      Price per person – double room - €55
      Price per person – single room - €75
    2. Standard: 2 nights, hotel 3*** (breakfast and dinner included), other facilities: bar, cafeteria and restaurant and gym.
      Check in: 18th May 2018; Check out: 20th May 2018.
      Price per person – double room - €70
      Price per person – single room - €100
    3. Standard:2 nights, hotel 4**** (breakfast and dinner included), other facilities: bar, cafeteria and restaurant and gym.
      Check in: 18th May 2018; Check out: 20th May 2018.
      Price per person – double room - €100
      Price per person – single room - €140
  • The organizers will provide lunch and festive supper for all the participants.
  • All the choral groups will have to pay half the price ( 50% ) of meals and accommodation until 1st February 2017 and the rest of money ( 100% ) until 15th April 2017.
OTHER SPECIFICATIONS
  • The organizers will provide the participants with stage, the necessary technical staff, sound effects and poster board.
  • The organizers will also provide the advertising of the Festival, using all mass media means: announcements on the radio and TV, articles in newspapers, interviews on TV whose cost will be supported by them.
  • The manager of the Festival will make up a team of professionals who will deal with all the problems related to the Festival, from technical equipment to a good organization to make it going on in best conditions.